اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي‏

جاذبه های ذاتی تشیع از نگاه دختر اتریشی تازه مسلمان شده

صفحه اصلی

ایمیل مطالب پروفایل مدیر رهبری پشتیبانی

مذهبی
توحید
مهدویت
معاد
نماز
قرآن
احکام
امر به معروف و نهی از منکر
حجاب
اثر منفی دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج
ازدواج
محرم
نگاه
ابلیس
گناه
نبوت
روزه
خمس
زکات
عاشورا و امام حسین
آیا می دانید ؟
احادیث ، روایات ، داستان
احادیث ناب
روایات ناب
داستان ناب
کتاب و گفتۀ بزرگان
علمی
اجتماعی
حق الناس
رشوه
مطالب جالب
دیگر مطالب
واقعیات جامعه غرب
تاثیر سایتها و فیلمهای غیر اخلاقی
مد و مدگرایی
پزشکی
مشکلات مبتلا به
دانلود
مناجات حاج منصور ارضی
سید مهدی میر داماد
نرم افزار کاربردی موبایل
دانلود سخنرانی
موبایل
کتاب
نرم افزار
کامپیوتر
نرم افزار
کتاب
اخبار
سینما و تلوزیون
رژیم پهلوی
سخنرانی استاد پناهیان


حجاب
حجاب
روزه
نماز
روزه
امر به معروف و نهی از منکر
نگاه حرام
نگاه
اسرار روزه
روزه درمانی
امر به معروف
نهی از منكر
ماه رمضان
امر به معروف و نهی از منكر
شیطان




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 228
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 271
بازدید ماه : 518
بازدید کل : 15983
تعداد مطالب : 285
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


جاذبه های ذاتی تشیع از نگاه دختر اتریشی تازه مسلمان شده

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-PostCategory->


جاذبه های ذاتی تشیع از نگاه دختر اتریشی تازه مسلمان شده

 
 
 
 
همیشه ابعاد عاطفی و مهرآمیز یك دین یا آیین جاذبه زیادی برای معطوف نمودن دل ها به سوی خود دارا هستند. حال اگر این عواطف در رفتار و شخصیت پیروان یك آیین مجسّم شوند، می توانند بهترین زمینه را برای جذب افراد به سوی آن آیین فراهم نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس : زنان تازه مسلمان جذابیتهایی را كه در دین اسلام و خاصه مكتب شیعه وجود دارد به عنوان عامل اصلی تغییر زندگیشان می دانند.

كلارا لانتسل (زینب لانتسل) زن تازه مسلمان اتریشی در این باره اظهار داشت:مذهب تشیع جاذبه های بسیاری دارد، ولی شاید بتوانم در این میان، به دو محور اصلی كه برای شخصِ من، بسیار زیبا و دوست داشتنی و مهم بوده اند، اشاره نمایم: یكی از این جاذبه ها، كه در خاطرات دوران كودكی من نیز ریشه دارد، حضور با بركت جان بازان شیعه ای بود كه برای معالجه به اتریش می آمدند و بنا به مناسبت هایی، ما می توانستیم در ارتباط نزدیك با ایشان قرار بگیریم و جاذبه های روحی و رفتاری ایشان را درك نماییم.
 بعضی از جانبازان در طول جنگ، با وجود اینكه خیلی هاشان نه دست داشتند و نه پا و صورت هایشان به خاطر گازهای شیمیایی غیرقابل تشخیص بودند، ولی از روحیه بسیار شادی برخوردار بودند و با ما بچه ها شوخی می كردند.

رفتار آن ها به گونه ای بود كه تأثیر عمیقی بر ما می گذاشت. به طور كلی، همیشه ابعاد عاطفی و مهرآمیز یك دین یا آیین جاذبه زیادی برای معطوف نمودن دل ها به سوی خود دارا هستند. حال اگر این عواطف در رفتار و شخصیت پیروان یك آیین مجسّم شوند، می توانند بهترین زمینه را برای جذب افراد به سوی آن آیین فراهم نمایند. لانتسل، وجود شریعت محكم را در این آیین عامل انتخاب تشیع دانسته و در گفتگو با بانوان شیعه گفت: نكته دیگری كه در آیین تشیع برای شخص من جالب بود، وجود شریعت محكم در این آیین است. مراد من از "شریعت " همان دستورالعمل های ظاهری این مذهب است كه برای همه عرصه های عمل مكلّفان، احكامی را پیش بینی كرده است.

وی با اشاره به آن چه به عنوان دین مسیحیت در حال حاضر وجود دارد گفت:به نظر من، یكی از دلایلی كه موجب شده است دین مسیحیت برای مردم و جوانان جذّابیت های خود را از دست بدهد، این است كه از ستون فقرات محكمی برخوردار نیست؛ زیرا احكام آن چارچوب خاصی ندارند و هر كس مطالب آن را به گونه ای تفسیر می كند. برای مثال، از روزه ای كه در مسیحیت وجود دارد، تعریف های مختلفی در دست است، بعضی آن را به صورتی سخت تر از روزه های اسلام مطرح می كنند، و بعضی می گویند: برای تحقق روزه، فقط نباید گوشت خورد یا فقط نباید شیرینی خورد و امثال این مطالب. نماز هم در مسیحیت اختیاری است و مراسم روز یكشنبه هم اجباری نیست.

لانتسل در ادامه اظهار داشت:. دینی را كه اناجیل و متون مقدّس كنونی مسیحیت ارائه می دهند بیشتر مطالبی نظری هستند و در دین مسیحیت، دستورالعمل های جزئی و دقیقی برای چگونه زیستن وجود ندارند.

زینب (كلارا)لانتسل با اشاره به نگاه مسیحیت فعلی به خانواده گفت:یك مسیحی مؤمن اگر بخواهد به جای دِیر و كلیسا در اجتماع و خانواده زندگی كند با مشكلات خاصی روبه روست؛ زیرا نگاه این دین به اصل زندگی متأهّلی و روابط زناشویی مثبت نیست و تأكید مسیحیت بیشتر بر تجرّد و انزواست. اگر یك مسیحی بخواهد برای درس خواندن و تحصیل مسافرت كند و یا در مقام تربیت فرزند واقع شود و یا در سایر عرصه های عملی زندگی قرار گیرد، در آموزه ها و گزاره های درون دینی متون مقدّس مسیحیت، نمی تواند احكام عملی خاصی راجع به دقایق این امور به دست آورد.ولی در آیین تشیع، این ویژگی منحصر به فرد وجود دارد كه به صورتی بسیار دقیق، درباره همه مسائل و حیطه های جزئی زندگی انسان احكامی وارد شده اند. البته ناگفته نماند كه این دستورالعمل ها واجب نیستند و هر كس بنا به میزان انگیزه و شوق خود، مختار است آن ها را انجام دهد اما برای همه ابعاد اندیشه و عمل، پیشنهاداتی وجود دارند. برای مثال، حتی برای نحوه اندیشیدن، كه اكنون به عنوان "تكنولوژی فكر " مطرح است و تازه علمیت آن در علم روان شناسی كشف شده، دستورالعمل های ویژه و مدوّنی در شریعت مستغنی تشیع وجود دارند. شاید بتوان ادعا كرد كه این نكته از ویژگی های منحصر به فرد تشیع است و حتی سایر مذاهبِ درون دینی اسلام به خاطر اكتفا نمودن به سنّت پیامبر صلی الله علیه و آله و محرومیت از سنّت معصومان علیهم السلام ، واجد چنین شریعت غنی و گسترده ای نیستند.
مسلّم است آیینی كه می تواند در تمامی لحظه های زندگی عملی انسان حضور داشته باشد و با عقل و منطق هماهنگ باشد، جلوی احساس تنهایی و پوچی انسان را در دنیا می گیرد. ناگفته نماند كه این احساس و بخصوص بی تفاوتی نسبت به همه چیز، در بین جوانان اتریشی خیلی زیاد است.

این بانوی تازه مسلمان اروپایی در ادامه افزود:اگر در اناجیل و متون دینی مسیحیت بر مهرورزی و گذشت تأكید می شود، قالب دقیق چگونگی این توصیه ها بیان نمی گردد و افراد ممكن است در مرحله عمل و اجرای این توصیه ها به جهالت دچار شوند. در اتریش، فرق ظاهری یك كاتولیك معتقد با یك شهروند غیرمعتقد، به حضور او در كلیسا در روز یكشنبه و یا بعضی مواقع دیگر است و نمی توان در عمل، فرق چندانی بین ایشان گذاشت. ولی مطلبی كه حایز اهمیت است این است كه اگر یك فرد شیعه به صورت بسیار جدّی اهل عمل به همه دستورات دینی، اعم از واجب و مستحب و مكروه و حرام باشد، حتی در بیشتر اعمال روزمرّه و عادی زندگی خود نیز می تواند به صورتی متفاوت عمل كند و حتی اگر بخواهد و انگیزه داشته باشد، برای نحوه غذا خوردن و توفیق بیشتر در استفاده از امكانات نیز چندین دستورالعمل وجود دارند.
زینب لانتسل در پایان گفت: در شریعت مقدّس علوی و محمّدی صلی الله علیه و آله ، حركت به سوی كمال و معنویت با بجای آوردن احكام شرع و عبودیت آغاز می شود و "عمل به شریعت " نقطه آغاز سیر و سلوك عارفانه است. در مذهب تشیع، هرچند اركان مسلمانی "محبت و معرفت به خدا و پیامبر و فاطمه زهرا و دوازده معصوم علیهم السلام " هستند، ولی شریعت و التزام به آن سبب می شود كه یك شیعه به درجات اخلاص و معرفت نایل آید. بنابراین، در عرفان شیعی، به دست آوردن "حقیقت " از "عمل به شریعت " جدا نیست. به همین دلیل، بعضی از محققان "شریعت " و "طریقت " و "حقیقت " را لایه های این دین می دانند. در مذهب تشیع، محبت به خدا و محمّد و آل محمد علیهم السلام از راه اجرای اعمال شرع تعریف می شود و انسان بدون بجای آوردن فرایض و مستحبات فقه شیعی نمی تواند در وادی محبت و اعتقاد و ایمان و عرفان، ثابت قدم بماند.
 
منبع : sistannews.mihanblog.com

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
 

سه شنبه 24 مرداد 1398برچسب:,

 

مطالب گذشته

·

حجاب ارسال در : 1398/11/18 19:15

·

آیامیدانید ...؟ 4 ارسال در : 1398/05/10 20:26

·

آیا در قرآن برای راهپیمایی هم آیه داریم؟ ارسال در : 1398/05/01 16:02

·

دعوت مراجع تقلید برای حضور در راهپیمایی روز قدس ارسال در : 1398/05/01 15:58

·

دو شبکه ماهواره ای فارسی زبان که در شب اربعین سنگ تمام گذاشتند!+ تصاویر ارسال در : 1398/04/29 18:37

·

روابط دختر وپسر از دیدگاه قرآن ارسال در : 1398/04/29 18:31

·

شباهت نظر رهبر انقلاب و پناهیان در مورد فرج و تحول در جهان ارسال در : 1398/04/28 16:50

·

داستان اراده محکم و همت بلند یک دختر ارسال در : 1398/04/23 17:18

·

داستان جالب عابد و سگ ارسال در : 1398/04/23 17:17

·

عشق واقعی... ارسال در : 1398/04/23 17:15

·

حکایت حمایت از حامیان حضرت علی(ع) ارسال در : 1398/04/23 17:09

·

عابد و شیطان ارسال در : 1398/04/23 17:08

·

تمنا ارسال در : 1398/04/23 17:07

·

تلخ ارسال در : 1398/04/23 17:05

·

چهار سخنی که زاهد را تکان داد! ارسال در : 1398/04/23 17:00

·

ماجرای امید بخش ترین آیه قرآن ارسال در : 1398/04/23 16:55

·

شیطان و فرعون ارسال در : 1398/04/23 16:52

·

داستان جالب بهلول و شکستن سر استاد ارسال در : 1398/04/23 16:34

·

حکایت آن درخت ارسال در : 1398/04/23 16:27

·

حدیثی زیبا ارسال در : 1398/04/20 18:16




لطفا برای بهبودی وبلاگ نظر بدهید و اگر مطلبی دارید که مفید است به abdekhodam@yahoo.com ایمیل کنید تا با نام خودتان در وبلاگ درج شود ، با تشکر ، یا علی .



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تحفۀ هوشیاری و آدرس tohfeyehushyari.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







-------------------------- --------------------------


>